Masterclass: Account Based Marketing (ABM) B2B

Meer winst en tevreden klanten, het kan! Ontdek de kracht van ABM en haal die droomklant binnen

NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)
Datum
4 maart 2026
Inschrijven
Masterclass: Account Based Marketing (ABM)
 
"Veel inhoudelijke kennis, praktisch toepasbaar, zinvolle training" – Ruth Schuuring (Noordhoff)
 

Het is geen geheim dat grote bedrijven vaak de meest waardevolle klanten zijn. In deze NIMA Masterclass Account-based marketing ontdek je hoe je zulke droomklanten binnenhaalt. Account-based marketing richt zich namelijk op het aantrekken van specifieke bedrijven als klanten.

Maar dat is niet alles: uit meerdere onderzoeken blijkt dat ABM bovendien de meest effectieve strategie is om je droomklanten aan te trekken én om je ROI te verhogen.

Dus wil jij grote klanten binnenhalen én je marketingresultaten naar ongekende hoogten tillen? Dan is deze NIMA Masterclass Account-based marketing dé training voor jou!

 

Wat leer je tijdens de Account-based marketing masterclass?In deze masterclass ontdek je niet alleen de cruciale verschillen tussen traditionele leadgeneratie en ABM, maar behandelt docent Wing Cheung ook essentiële onderwerpen voor een succesvolle implementatie van ABM.

 

Na deze masterclass weet je:

  • wat ABM zo effectief maakt;
  • waarom ABM de toekomst van B2B marketing is;
  • hoe je een ideale targetlijst opstelt met behulp van ICP (Ideal Customer Profile);
  • de verschillende vormen van ABM;
  • hoe je de juiste ABM-vorm kiest voor jouw bedrijf;
  • het belang van synchronisatie tussen marketing en sales voor maximale impact;
  • de ideale structuur voor het opzetten van een succesvolle ABM-campagne;
  • welke toolings en technologieën je kunt inzetten voor een krachtige ABM-strategie.

Van theorie naar praktijk: ABM in actie

Maar we begrijpen ook dat kennis alleen niet voldoende is. Daarom gaan we tijdens de masterclass ook aan de slag met praktische oefeningen. Zo krijg je bijvoorbeeld de kans om in groepjes aan de slag te gaan met het maken van een ABM-plan. Vervolgens presenteren jullie deze aan elkaar. Door actief deel te nemen en met elkaar te discussiëren, leer je niet alleen van een ervaren docent, maar ook van de inzichten van mededeelnemers.

 

Wat maakt deze masterclass zo waardevol voor jou?

  • Leer een bewezen framework toe te passen waarmee je droomklanten aantrekt en je resultaten vergroot;
  • Ontvang slimme tips om iedereen in je organisatie enthousiast te maken over ABM;
  • Beheers alle do's & don'ts van ABM-marketing;
  • Verrijk je kennis door interactieve oefeningen en discussies met andere deelnemers. 
    Ook nog op andere dagen: 4 maart 2026 en 6 mei 2026.

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

ABM is specifiek ontwikkeld voor B2B-marketeers en sales agents die te maken hebben met een complex en langdurige aankoopbeslissingsproces. Voor marketingstrategieën gericht op simpele klanttrajecten verwijzen we je graag naar onze andere cursussen.

Klaar om jouw marketing naar nieuwe hoogten te brengen? Schrijf je dan nu in voor de NIMA Masterclass Account-based marketing en ontketen hierna de kracht van Account-Based Marketing! meer info? lees hier verder…

 
Locatie & tijden
Tower 42
Diemerhof 42 , 1112 XN Diemen
4 maart 2026
09:30 - 16:30
Investering
NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)

De training is inclusief lunch.

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 105 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA annuleringsvoorwaarden.

Trainers & sprekers
Wing Cheung
Wing Cheung is een doorgewinterde B2B-marketingstrateeg en de oprichter van Synerflow. Hij heeft ruim 15 jaar ervaring in het begeleiden van bedrijven bij het opzetten en uitvoeren van winstgevende marketingstrategieën, zowel op nationaal als internationaal niveau. Wing staat erom bekend dat hij ingewikkelde onderwerpen in begrijpelijke taal weet uit te leggen. Hij is dan ook niet voor niets gespecialiseerd in (onder andere) complexe DMU’s, marketing & sales alignment en langdurige verkooptrajecten. Verder is Wing bestuurslid van de NIMA-B2B Community, schreef tientallen veelgelezen postings over (onder meer) de principes van Account Based Marketing en is hij schrijver van het hoofdstuk over B2B-marketing van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en het boek Word B2B Meesterverleider.
Inschrijven
Datum
4 maart 2026
Inschrijven