Masterclass: Marketing-D1 Executive Marketing

Hoe win je een Gouden Effie? Met de masterclass Marketing-D leg je de basis.

NIMA Member* € 1.485,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 1.750,00 (excl. btw)
Datum
9 februari 2026
Inschrijven
iris-academy_logo_pos.png
 
Deze masterclass duurt 2 dagen en is op  9 + 10 februari 2026
 
Marketing Inspiratie nodig? Leer en laat je inspireren door de best of class marketeers en CEO's op maandag 9 en dinsdag 10 februari 2026. 

Deze tweedaagse Executive Marketing Masterclass wordt door de Iris Academy georganiseerd en als NIMA lid kan je hier zeer voordelig naar toe.

Op dag 1 hebben we verschillende CMO's en CCO's: CMO of the Year 2025 (is nu nog niet bekend)  Brenda Smith (AS Watson), Patrick Kuijsters (ABN Amro), Tisha van Lammeren (CCO Odido, voorheen Deloitte en Arthur Andersen) en Frenkel Denie (CCO ANWB, voorheen P&G, Bavaria, FrieslandCampina en voorzitter bVA).

 
Zij geven hun kijk op marketing. De stand van het vak, de rol van leiderschap, gaan in op ethische aspecten, hun perspectief op de ontwikkelingsrichtingen van het vak, op de rol van de marketeer en op de rol van de CMO, CCO of marketingdirecteur binnen en buiten de organisatie.

Op dag 2 bestaat de line-up uit CEO's met een marketingachtergrond Saskia Egas Reparaz (HEMA, winnaar Gouden Effie 2024), Joris Aperghis (WE Fashion, voorheen Coca-Cola, MTV en G-star), Walter Peteri (DGA Quooker) en Suzanne Koning (Inshared, voorheen o.a. Sanoma, NU.nl, Marks & Spencer, Ahold, Danone en McKinsey). Er is voldoende gelegenheid om met hen in gesprek te gaan en je eigen perspectief te geven.

Zij presenteren en gaan in op vragen zoals:

1. Wat zie jij als de belangrijkste ontwikkelingen van het marketingvak in de komende vijf jaar, en hoe ga je om met de uitdagingen van het marketingvak binnen jouw organisatie en team?

2. Wat is het unieke perspectief dat marketing te bieden heeft binnen een organisatie, hoe zorg je dat marketing een strategische invloed heeft binnen de organisatie, ook naar andere disciplines zoals finance, HR/cultuur, duurzaamheid en andere (maatschappelijke) thema's?

3. Waarom zijn er relatief weinig CEO's met een marketingachtergrond, wat zijn de belangrijkste barrières en wat is je advies aan marketeers die CMO, CCO of CEO willen worden?

4. Wat was de grootste uitdaging toen je zelf de stap naar een bredere, strategische rol maakte, en van welke fouten onderweg heb je het meest geleerd?

5. Welke lessen van marketing pas je nu als leider nog dagelijks toe?

6. Wat zie jij als de kern van succesvol leiderschap en hoe verschilt dat van marketingleiderschap?

Juist in een snel veranderende wereld waarin technologie de marketeer helpt maar ook bedreigt. De veranderingen stellen nieuwe eisen aan marketeers en het vak, en vragen om een nieuw perspectief, nieuwe kennis, vaardigheden en samenwerkingsvormen. Met meer impact voor mensen, voor organisaties en voor de maatschappij als geheel tot gevolg.

Deze tweedaagse Masterclass is los te volgen en is tevens de eerste van drie modules van de opleiding Marketing-D, die naast deze D1-module bestaat uit twee modules van elk vier dagen (D2 en D3).

2 dagen | 9 + 10 februari 2025 |NIMA geaccrediteerd 12 PE-punten.
 
Investering:
NIMA leden 1.485,- voor niet leden 1.750,- voor de tweedaagse Masterclass. 
 
Overige masterclasses van iris academy, aangeboden via NIMA, klik hier
Voor meer informatie en direct inschrijven op de website van iris academy, klik op Opleiding: Marketing-D (irisacademy.nl)
 
In deze video vertellen Marc van Eck en Guy van Liemt je alvast meer over de opleiding: 
 
marc en geuy.jpg
 
   
 
 
 
Locatie & tijden
Midden van het Land
9 februari 2026
09:15 - 17:00
Investering
NIMA Member* € 1.485,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 1.750,00 (excl. btw)

Op het aanbod van de iris academy zijn het educatiebudget en passepartout niet geldig.

Trainers & sprekers
Guy van Liemt
Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en marketing professional. Guy heeft onder andere bij Shell, Unilever en Procter & Gamble gewerkt. Sinds eind 2007 is hij werkzaam als strategisch marketing, marketingcommunicatie en branding adviseur. Hij is o.a. directeur bij EHERO, Erasmus Happiness Economics Research Organization, register Marketeer en Lid College van Register Marketeers, auteur van het boek 'Marketingcommunicatie in 14 stappen' en initiator, trainer en programmamanager van de NIMA Mastercourse Marketingcommunicatie.
Marc van Eck
Oprichter en managing director - New Growth Strategies Marc van Eck, combineert de rol als Chief Growth Officer bij TBWA Nederland met die van partner bij Retail Media One. Hij heeft zijn sporen verdiend als strategisch adviseur voor vele vooraanstaande merken, heeft diverse bestsellers geschreven, heeft de eigen podcast serie Groei Gesprekken en is veel gevraagd spreker op het gebied van merkpositionering, internal branding en business strategie. Daarnaast is Marc een ondernemer in hart en nieren en is onder andere (mede-)oprichter van IAMTORO en de Iris Academy. 
Inschrijven
Datum
9 februari 2026
Inschrijven
Andere trainingen binnen dit thema
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
9 mei
C-Level AI Strategiesessie
AI Inspiration & Strategy Session
Lees meer
15 mei
Masterclass: Marketing Dashboard
Het kennen van je cijfers vormt de kern van jouw succes!
Lees meer
Alle trainingen voor dit thema