NIMA Masterclass: Performance Marketing
Voor marketeers die meer resultaat willen halen uit hun campagnes
Performance marketing is niet alleen voor specialisten. Het is een manier van werken die iedere marketeer in staat stelt om doelgericht te sturen op resultaat. In deze masterclass ontdek je hoe je met slimme kanaalkeuzes, data-inzichten en optimalisatie op het juiste moment kunt bijsturen en meer uit je budget kunt halen.
Deze training is ontwikkeld voor marketingprofessionals die ervaring hebben met marketingcampagnes, maar het gevoel hebben dat er meer in zit. Je krijgt handvatten om jouw strategie aan te scherpen, resultaat meetbaar te maken én je performanceplan te bouwen.
Wat leer je?
1. Performance marketing als strategisch fundament
Je begrijpt de kracht van performance marketing en weet hoe het zich verhoudt tot traditionele marketing. Je leert hoe je structureel bouwt aan rendement over de hele marketingfunnel, van awareness tot retentie.
1. Performance marketing als strategisch fundament
Je begrijpt de kracht van performance marketing en weet hoe het zich verhoudt tot traditionele marketing. Je leert hoe je structureel bouwt aan rendement over de hele marketingfunnel, van awareness tot retentie.
2. Van doel naar resultaat
Je vertaalt marketingdoelen naar heldere KPI’s en stuurt gericht op conversie. Je leert hoe je met tracking, analytics en dashboards inzicht krijgt in prestaties en hoe je deze inzichten gebruikt om bij te sturen op impact.
Je vertaalt marketingdoelen naar heldere KPI’s en stuurt gericht op conversie. Je leert hoe je met tracking, analytics en dashboards inzicht krijgt in prestaties en hoe je deze inzichten gebruikt om bij te sturen op impact.
3. Kanaalstrategie en budgetkeuzes. De juiste inzet op het juiste moment
Je leert hoe je strategisch kiest welke kanalen je wanneer inzet. Je maakt onderbouwde keuzes binnen je mediamix en ontdekt hoe je SEA, display, paid social, e-mail en affiliate marketing effectief combineert.
4. Data als leidraad. Testen, leren en optimaliseren
Je ontwikkelt een experimentele manier van werken waarbij A/B-testen centraal staat. Je leert hoe je hypotheses opstelt, varianten test en op basis van data beslissingen neemt. Zo verbeter je je campagnes stap voor stap continu en onderbouwd.
Je leert hoe je strategisch kiest welke kanalen je wanneer inzet. Je maakt onderbouwde keuzes binnen je mediamix en ontdekt hoe je SEA, display, paid social, e-mail en affiliate marketing effectief combineert.
4. Data als leidraad. Testen, leren en optimaliseren
Je ontwikkelt een experimentele manier van werken waarbij A/B-testen centraal staat. Je leert hoe je hypotheses opstelt, varianten test en op basis van data beslissingen neemt. Zo verbeter je je campagnes stap voor stap continu en onderbouwd.
5. AI als versneller
Je ziet hoe AI-tools van o.a. Google en Meta je helpen om campagnes sneller te bouwen, varianten te testen en effectiever te optimaliseren. Je leert AI ook inzetten als creatieve marketingexpert.
Je ziet hoe AI-tools van o.a. Google en Meta je helpen om campagnes sneller te bouwen, varianten te testen en effectiever te optimaliseren. Je leert AI ook inzetten als creatieve marketingexpert.
6. Een concreet performanceplan
Je vertaalt inzichten naar jouw praktijk en ontwikkelt een eigen actieplan dat je direct kunt toepassen binnen je organisatie.
Je vertaalt inzichten naar jouw praktijk en ontwikkelt een eigen actieplan dat je direct kunt toepassen binnen je organisatie.