Masterclass: Propositie Engineering

Het bouwen van een marketingpropositie is topsport. Gewaardeerd met een 8,8

NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)
Datum
19 juni 2025
Inschrijven
Proposities; je hebt er dagelijks mee te maken. Is het niet bij het ontwikkelen of verbeteren van je propositie, dan is het wel bij het vermarkten ervan. Maar wat maakt nou een goede propositie? Hoe weet je welke waarde jouw propositie heeft voor jouw klanten? Wat is de juiste prijs? En hoe weet je of het de moeite waard is om je product te differentiëren naar doelgroepen?
Deze vragen worden onder andere beantwoordt tijdens de NIMA Masterclass Propositie Engineering. We bespreken veel inspirerende voorbeelden en praktijkcases, en laten zien met welke technieken je een succesvolle propositie bouwt. De aanpak is toepasbaar voor zowel B2C als B2B. Eerdere deelnemers waardeerden deze masterclass met een 8,8.
Wat houdt de NIMA Masterclass Propositie Engineering in?
Tijdens deze Masterclass worden de volgende onderwerpen besproken:
Propositie als bundle of benefits
  • Ontleden van een propositie in product, service en merk elementen
  • Leren denken in waarde
  • Aan de slag: jouw propositie als bundle of benefits
Value-based pricing
  • Bereidheid tot betalen als dé meter om waarde te begrijpen
  • Methodieken om met pricing aan de slag te gaan
  • Groeien door waarde weg te nemen (taking value out)
  • Aan de slag: taking value out kansen voor jouw product of dienst
Effectieve assortimentsopbouw
  • Differentiëren naar doelgroepen
  • Good better best assortiment voor meer klanten en betere marges
  • Identificeren van leaders, fillers en killers voor het bouwen van een slim assortiment
  • Aan de slag: leaders, fillers en killers van jouw propositie
Psychologische tips & trucs
  • Psychologische mechanismes om de keuze van de klant te beïnvloeden
  • O.a. anchoring, framing, decoy effect
Spreker
De Masterclass Propositie Engineering wordt gegeven door Sebastian Glosemeyer (consultant & expertise leader).
Hij is senior consultant bij The House of Marketing.
Deze spreker is eerder beoordeeld met een 8,3!
‘Inhoudelijk sterk, veel nieuwe inzichten gekregen om toe te passen binnen mijn organisatie. En wat een kennis bij Sebastian! ‘
”De kundige en enthousiaste spreker presenteert een framework dat handvatten biedt om zelf een sterke propositie te bouwen. Er is veel aandacht voor onderzoeksmethodiek en je leert hiermee hoe je op kleine schaal zelf aan waardevolle data kunt komen. Ook legt de spreker met heldere voorbeelden de basisbeginselen uit van pricing. De masterclass wordt afgesloten met een blok beïnvloedingspsychologie. Al met al een mooie mix tussen theoretische kaders en praktische toepasbaarheid.
‘Goede duidelijke presentatie met mooie mix tussen theorie en cases.’
Locatie & tijden
Tower 42
Diemerhof 42, 1112 XN Diemen
19 juni 2025
09:30 - 17:00
Investering
NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)

Inclusief Lunch

Trainers & sprekers
Sebastian Glosemeyer
Met mijn passie voor marketingstrategie is het mijn doel om organisaties succesvoller te maken. Ik krijg energie door nieuwe marktinzichten boven water te halen en complexe vraagstukken te beantwoorden. Beoogd resultaat: een slimme en krachtige strategie die optimaal bijdraagt aan duurzaamheid en groei.
Inschrijven
Datum
19 juni 2025
Inschrijven
Andere trainingen binnen dit thema
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
9 mei
Marketingcommunicatie in 14 stappen (4-daagse opleiding)
Wat moet de professional in marketingcommunicatie van nu weten? Nu met officieel Marketing Communicatie Marketeer certificaat!
Lees meer
13 mei
Masterclass Bouw je eigen ChatGPT
Conversieoptimalisatie en je eigen assistent bouwen. Beoordeeld met een 9.0!
Lees meer
Alle trainingen voor dit thema