Masterclass: Positioneren vanuit een Purpose.

Van Marketing naar 'Mattering'. Waar sta je voor als bedrijf en merk en hoe differentieer je jezelf?

NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)
Voor deze training kun je je niet meer inschrijven

Masterclass: Positioneren vanuit een Purpose

Marketing naar 'Mattering'

 

Voor wie is deze training?

Deze masterclass is speciaal ontwikkeld voor Executives, CMO’s en Managers die een grotere maatschappelijke impact willen realiseren met hun bedrijf of merk.

 

Over de training

In een wereld waarin bedrijven steeds vaker worden beoordeeld op hun maatschappelijke bijdrage, is een duidelijke Purpose cruciaal. Onderzoek toont aan dat organisaties met een Purpose niet alleen beter presteren (tot 400% beter!), maar ook bijdragen aan een betere wereld. Deze interactieve Masterclass biedt praktische tools en inzichten om jouw merk te transformeren van een traditioneel marketingperspectief naar een focus op maatschappelijke relevantie.

 

Wat levert het op?

 
  • Begrip van wat een Purpose is en de criteria waaraan die moet voldoen.
  • Een praktisch stappenplan om de Purpose van jouw organisatie te ontdekken en realiseren.
  • Inzicht in hoe je een cultuur bouwt rondom een hoger doel.
  • Concrete handvatten om intern en extern engagement te vergroten.
  • Strategieën om de Purpose door te vertalen naar een betere klantbeleving.
 

Trainingsmethode

De Masterclass combineert theorie met praktijkvoorbeelden en interactieve oefeningen. Aan de hand van de vijf fasen van de Idealtree (Jim Stengel) werken deelnemers aan het ontwikkelen van een Purpose die inspireert, verbindt, en maatschappelijke betekenis biedt.

 

Voor wie?

Er is geen specifieke voorkennis vereist, maar ervaring in marketing is een voordeel. Deze training is geschikt voor professionals die willen leren hoe ze hun organisatie kunnen positioneren met een doel dat verder gaat dan winst.

 

Programma

 
  1. Wat is positioneren vanuit een Purpose?
  2. Waarom hebben merken een Purpose nodig?
  3. De vier niveaus van Purpose.
  4. De criteria van een succesvolle Purpose.
  5. Hoe breng je jouw Purpose tot leven, zowel intern als extern?

 

Trainer

Adriaan Oomen heeft een achtergrond als Marketing- en Advertisingmanager bij KPN, Reaal en Rabobank. Sinds 2007 helpt hij merken met het ontwikkelen van scherpe positioneringen. Zijn boek Bovenscheidend Vermogen onderzoekt de kracht van purpose-gedreven merken. Hij gelooft in de impact van Purpose op medewerkersbetrokkenheid, klanttevredenheid, en winstgevendheid.

 

Praktische informatie

Duur: 1 dag

Gemiddelde beoordeling: 8,5

Maximaal aantal deelnemers: 9

Voorbereiding: Lees vooraf de blog van de trainer

 

Deze Masterclass biedt meer dan kennis; het biedt een route naar impact en inspiratie. Schrijf je nu in en ontdek hoe jouw merk kan bijdragen aan een betere wereld!

 

Locatie & tijden
Aristo Utrecht Lunetten
Brennerbaan 150, 3524 BN Utrecht
8 april 2025
09:30 - 17:00
Investering
NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)

Inclusief lunch op locatie

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout.

Trainers & sprekers
Adriaan Oomen
Als jochie van negen werd ik verliefd op het meisje van de Coca-Cola ‘Hilltop’ commercial en raakte ik gefascineerd door de magische verbeeldingskracht van reclame. Daarom ging ik Communicatie en Marketing studeren. En daarom ben ik in mijn loopbaan bij KPN, Reaal en Rabobank altijd op zoek gegaan naar de beste aanpak voor het creëren van een onweerstaanbare belofte, waarmee je mensen in het hart raakt. Bij Rabobank ontdekte ik de juiste formule. Ik besloot dat ik daar ook andere organisaties mee wilde helpen. Dat was de start van mijn eigen bedrijf.
Inschrijven
Voor deze training kun je je niet meer inschrijven
Andere trainingen binnen dit thema
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
16 juni
Iris Academy: Marketing-D2 (4 dagen)
Marketing zoals marketing bedoeld is
Lees meer
19 juni
Masterclass: Propositie Engineering
Hoe maak je de beste marketingpropositie? Gewaardeerd met een 8,8
Lees meer
Alle trainingen voor dit thema