Masterclass: Digitale toegankelijkheid

Bereid je voor op de nieuwe EU-wetgeving en bereik een breder publiek

NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)
Datum
20 mei 2025
Inschrijven

Waarom deze masterclass?

Vanaf 28 juni 2025 treedt de European Accessibility Act (EAA) in werking. Dat betekent dat bedrijven en organisaties binnen de EU verplicht zijn om hun digitale producten en diensten toegankelijk te maken voor iedereen, inclusief mensen met een beperking. Met nog meer impact dan de invoering van de AVG, is dit geen wet om te negeren.

Digitale toegankelijkheid is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook een kans om je doelgroep te verbreden en je merk inclusiever te maken. Wil jij als marketeer weten hoe je hierop inspeelt en hoe je je website, campagnes en content toegankelijk maakt? Volg dan onze masterclass Digitale Toegankelijkheid voor Marketeers en leer alles over de nieuwste richtlijnen en best practices.

 
Trainingsinhoud en opbouw programma

In een combinatie van theorie en praktijk ga je aan slag om jouw kennis over digitale toegankelijkheid uit te breiden en toe te passen op jouw organisatie. Je bestaande kennis wordt getoetst, nieuwe kennis krijg je door gebruik van veel voorbeelden van bestaande digitale diensten en producten. Met interactieve werkvormen werk je samen aan een stappenplan, je leert hoe je tools inzet om zelf veelvoorkomende problemen te ontdekken en je krijgt volop bronnen om ook na de masterclass zelf met het onderwerp verder te gaan.

– Wie heeft er nu eigenlijk baat bij digitale toegankelijkheid?
– Welke voordelen heeft toegankelijk worden?
– Waar bestaat de wetgeving uit en wat betekent dit voor jou?
– Wat zijn voorbeelden van ontoegankelijke websites?
– Hoe leer je zelf ontoegankelijke producten en diensten te herkennen?
– Hoe maak je strategie van digitale toegankelijkheid?
 

Wat leer je?

– Een concreet stappenplan maken
– Kennis over richtlijnen voor toegankelijkheid
– Kennis over wetgeving rondom toegankelijkheid
– Voorbeelden noemen van toegankelijkheidsproblemen
– Checks doen op veel voorkomende problemen

 

Voor wie is deze training geschikt?

Voor elke B2C-, D2C- of B2B2C-marketeer die aan digitale producten werkt, van brand manager tot SEO-specialist, van conversiespecialist tot contentmarketeer, en graag het bereik én gebruik ervan wil vergroten. Daarnaast voor iedereen in marketing die graag in compliancy wil werken met de nieuwe wet.

 

Over de trainer

Annelies Verhelst is expert digitale toegankelijkheid en New business manager bij het adviesbureau Digitaal Toegankelijk. Ze adviseert en traint organisaties over het belang van inclusief te werk gaan bij het ontwerpen en ontwikkelen van digitale producten en diensten én de marketing daaromheen. Ze is regelmatig te horen in podcasts, te lezen in blogs, en te zien als spreker op congressen en in webinars. Bij NIMA is ze lid van de examencommissie voor de marketingexamens.

Locatie & tijden
Tower42
Diemerhof 42, 1112 XN Diemen
20 mei 2025
09:30 - 17:00
Investering
NIMA Member* € 675,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 750,00 (excl. btw)
Inschrijven
Datum
20 mei 2025
Inschrijven
Andere trainingen binnen dit thema
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer