Waarom deze masterclass?
Vanaf 28 juni 2025 treedt de European Accessibility Act (EAA) in werking. Dat betekent dat bedrijven en organisaties binnen de EU verplicht zijn om hun digitale producten en diensten toegankelijk te maken voor iedereen, inclusief mensen met een beperking. Met nog meer impact dan de invoering van de AVG, is dit geen wet om te negeren.
Digitale toegankelijkheid is niet alleen een wettelijke vereiste, maar ook een kans om je doelgroep te verbreden en je merk inclusiever te maken. Wil jij als marketeer weten hoe je hierop inspeelt en hoe je je website, campagnes en content toegankelijk maakt? Volg dan onze masterclass Digitale Toegankelijkheid voor Marketeers en leer alles over de nieuwste richtlijnen en best practices.
In een combinatie van theorie en praktijk ga je aan slag om jouw kennis over digitale toegankelijkheid uit te breiden en toe te passen op jouw organisatie. Je bestaande kennis wordt getoetst, nieuwe kennis krijg je door gebruik van veel voorbeelden van bestaande digitale diensten en producten. Met interactieve werkvormen werk je samen aan een stappenplan, je leert hoe je tools inzet om zelf veelvoorkomende problemen te ontdekken en je krijgt volop bronnen om ook na de masterclass zelf met het onderwerp verder te gaan.
Wat leer je?
Voor wie is deze training geschikt?
Voor elke B2C-, D2C- of B2B2C-marketeer die aan digitale producten werkt, van brand manager tot SEO-specialist, van conversiespecialist tot contentmarketeer, en graag het bereik én gebruik ervan wil vergroten. Daarnaast voor iedereen in marketing die graag in compliancy wil werken met de nieuwe wet.
Over de trainer
Annelies Verhelst is expert digitale toegankelijkheid en New business manager bij het adviesbureau Digitaal Toegankelijk. Ze adviseert en traint organisaties over het belang van inclusief te werk gaan bij het ontwerpen en ontwikkelen van digitale producten en diensten én de marketing daaromheen. Ze is regelmatig te horen in podcasts, te lezen in blogs, en te zien als spreker op congressen en in webinars. Bij NIMA is ze lid van de examencommissie voor de marketingexamens.