Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen

Leer creatieve voorstellen beoordelen op effectiviteit

NIMA Member* € 700,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 875,00 (excl. btw)
Datum
20 november 2025
Inschrijven
Beoordeeld met een 9 en dus wegens succes herhaald!
Vaak is het lastig om creatieve concepten van (reclame)bureaus goed te beoordelen. Terwijl er soms veel op het spel staat: gaat het nou werken of niet? Is het relevant voor de doelgroep en is het onderscheidend genoeg? In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt.
Veel creatieve voorstellen komen onder tijdsdruk tot stand. Of creatie pusht een idee, waarvan je je afvraagt of het wel gaat doen wat het moet doen. Dan is het verdomd handig als je dit soort voorstellen effectief kunt beoordelen. In deze praktische workshop leer je hoe je effectief creatieve voorstellen beoordeelt en hoe je zorgt dat je de beste voorstellen krijgt.
Goede, ’to the point’ inhoud waar je meteen wat aan hebt. De spreker presenteerde dit heel helder en betrok de deelnemers goed in de discussie – Stefanie Wienhoven, Grodan BV

Programma

Om de workshop zo interactief mogelijk te maken, vragen we je om als voorbereiding een voorbeeld van effectieve reclame mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een commercial of een printcampagne. Maar ook een campagne online kan als voorbeeld dienen. Als jij het maar ziet als een effectieve reclame(-uiting).
Onderwerpen die je tijdens de workshop kunt verwachten zijn o.a.:
  • ’the big idea’ en ’the big picture’
  • belang van raken: relevantie, likeability en nieuwsgierigheid
  • buikgevoel versus ratio: begrijpen, evalueren en beslissen
  • toetsen op relevantie, onderscheidend vermogen en eenduidigheid
  • balans merk en boodschap

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is vooral geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers en -professionals.

Wat levert deze workshop je op?

Weten hoe je creatieve voorstellen adequaat, deskundig én op een gestructureerde manier kunt beoordelen vanuit de ratio én vanuit buikgevoel.
Schrijf je nu! Deze workshop is exclusief voor maximaal 10 deelnemers.
Locatie & tijden
Aristo Lunetten
Brennerbaan 150, 3524 BN Utrecht
20 november 2025
09:30 - 17:00
Investering
NIMA Member* € 700,00 (excl. btw)
Normaal tarief* € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en netwerkborrel na afloop.

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Trainers & sprekers
Adriaan Oomen
Als jochie van negen werd ik verliefd op het meisje van de Coca-Cola ‘Hilltop’ commercial en raakte ik gefascineerd door de magische verbeeldingskracht van reclame. Daarom ging ik Communicatie en Marketing studeren. En daarom ben ik in mijn loopbaan bij KPN, Reaal en Rabobank altijd op zoek gegaan naar de beste aanpak voor het creëren van een onweerstaanbare belofte, waarmee je mensen in het hart raakt. Bij Rabobank ontdekte ik de juiste formule. Ik besloot dat ik daar ook andere organisaties mee wilde helpen. Dat was de start van mijn eigen bedrijf.
Inschrijven
Datum
20 november 2025
Inschrijven
Andere trainingen binnen dit thema
NIMA AI Academy Online
Een heel jaar toegang tot de online AI Academy ism Skillstown
Lees meer
24 april
Masterclass: Kleur Bekennen & Strategisch Kompas (Strategisch leiderschap, 2 dagen)
Kleur bekennen als methodiek helpt om vernieuwende perspectieven te ontwerpen naar die toekomst
Lees meer
9 mei
Marketingcommunicatie in 14 stappen (4-daagse opleiding)
Wat moet de professional in marketingcommunicatie van nu weten? Nu met officieel Marketing Communicatie Marketeer certificaat!
Lees meer
Alle trainingen voor dit thema