VEDIS Retail Scriptieprijs naar student TU Delft - NIMA

VEDIS Retail Scriptieprijs naar student TU Delft

24 januari 2020
-

Maud van de Mosselaar is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2019/2020. De masterstudent aan de Technische Universiteit Delft kreeg de waardering voor haar scriptie Changing Mindsets – Museum as an Inspiration for Fashion Retailers to adopt a purpose-driven mindset’. Maud ontving de prijs met het daaraan verbonden bedrag van drieduizend euro tijdens de VEDIS Nieuwjaarsbijeenkomst in Oranjerie Hydepark Doorn op dinsdag 21 januari 2020.

De VEDIS Retail Scriptieprijs, de inmiddels al een aantal jaren durende prestigieuze samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en NIMA, wordt jaarlijks uitgereikt aan de student(en) met de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail. Met de prijs wil het VEDIS Retail Platform wetenschappelijk en toegepast wetenschappelijk onderzoek bevorderen voor de retail relevante thema’s.

Een vakjury selecteerde Maud van de Mosselaar als winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2019/2020. Doorslaggevend was de combinatie van vernieuwing, relevantie en de kwaliteit van de toepassing en rapportage. De jury is van mening dat de door Maud ontwikkelde benadering navolg kan vinden bij retailers en derhalve een waardevolle bijdrage kan leveren aan de dagelijkse retailpraktijk. Maud heeft met succes een zeer relevant probleem geadresseerd en door een combinatie van onderzoek en ontwikkeling een bijdrage geleverd aan innovatie in de Nederlandse retail.

De jury waardeert de scriptie van Maud van de Mosselaar vanwege de zeer innovatieve en creatieve wijze waarop zij een probleem aanpakt dat steeds meer leeft in de Nederlandse retail. Hoe kun je beleving creëren vanuit een “purpose-driven” mindset? Vrij vertaald: vanuit welke betekenis ga je een relatie aan met je klanten en geef je die aan hen door? Daarvoor zocht Maud inspiratie bij de Nederlandse musea. Ze ontwikkelde een strategisch model dat als basis kan dienen voor retailers in hun zoektocht naar het creëren van onderscheid door middel van beleving. Aan de hand van een case studie bij Fred de la Bretonière wordt het model praktisch toegelicht en toegepast. Het thema “purpose” is zeer relevant voor de hedendaagse retail. Tevens is het veelomvattend en daardoor ingewikkeld. In de scriptie wordt een heldere structuur neergezet waardoor het thema helder en volledig wordt behandeld. De bijzondere vormgeving van de scriptie draagt daaraan bij.

Namens NIMA nam Ruud Verschuur, Retail Expert, Managing Director DriveSight en NIMA Register Marketeer, plaats in de jury

 

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X