‘Vijf redenen waarom ‘De Klant Centraal’ mislukt’

24 juli 2018
-

Eerst wat context. Klantgericht innoveren is in mijn beleving de logische derde stap van drie transformatiegolven die op het moment door organisaties aan het waaien zijn. Eerst was er de noodzaak tot digitale transformatie. Organisaties moesten een manier zien te vinden om hun vier P’s in overeenstemming te brengen met de spelregels van de digitale economie. Een tweede transformatiegolf, de agile transformatie, volgde daar meteen op. Bedrijven begonnen in te zien dat als ze competitief willen blijven tegenover de snelheid en wendbaarheid van technologiebedrijven, ze zelf ook sneller en wendbaarder worden. Deze golf lijkt langzamerhand doorgevoerd.

“De consequenties van klantgericht denken brengen je op paden die je vaak niet wil bewandelen”

Het gevolg is dat we nu volop in de volgende golf zitten, de klantgerichte transformatie: agile teams die hun best doen om sneller en wendbaarder in te spelen op wat ze leren van hun klanten. En net als bij de eerste twee verander-golven, kampt ook deze golf met groeipijnen.

Lees dit artikel verder op 

(Marketingfacts is een gezamenlijke onderneming van NIMA en BBP media)

 

 

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X