Waarom je als merk mee moet praten op Twitter - NIMA

Waarom je als merk mee moet praten op Twitter

2 november 2020
-

Wat zijn de twee belangrijkste ingrediënten voor succes op Twitter? Bereik en relevantie. En dat geldt zeker voor de pandemietijd waarin we nu zitten. Lidl, Albert Heijn en het Rijksmuseum geven het goede voorbeeld.

Twitter deed onderzoek naar merken en doelgroepen op hun platform. Van april tot eind juni groeide ons aantal dagelijkse gebruikers met 34 procent tot 186 miljoen mensen wereldwijd.

Ons onderzoek toont aan dat een op de vier beslissingen die mensen nemen om iets te kopen, gedreven wordt door culturele relevantie. De beslissing is gebaseerd op wat multiculturele doelgroepen belangrijk vinden. We weten dat merken die gebruikmaken van Twitter door het grote publiek als 41 procent meer cultureel relevant worden beschouwd dan merken die het platform niet gebruiken. Wanneer we kijken naar creatieve campagnes zoals #daslief en #RijksmuseumUnlocked, hebben organisaties die via Twitter in contact blijven met mensen daar veel baat bij.

Lees deze blogpost op

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X