Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Welkom bij NIMA Community B2B Community B2B is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Community B2B. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je het e-book …
[vc_row][vc_column][vc_column_text] Welkom bij NIMA Internal Branding Internal Branding is een relatief nieuw vakgebied waarin mens en merk zich sterken aan een inspirerend merkkompas. Welkom bij NIMA Internal Branding. De community die ontwikkelingen op dit relatief nieuwe vakgebied nauwlettend volgt én promoot. Our best practices are for free Als dank voor je interesse krijg je …
Vanaf de voorste rij kijk ik achterom en aanschouw wat de zichtbaar opgetogen Paskal Jakobsen, zanger van Bløf op dat moment ook ziet, 40.000 enthousiastelingen die een fabelachtige zee van lichtjes maken. Kippenvel…
Tijdens de derde, inspirerende dag van de NIMA Study Course geeft de bevlogen Paul Hitchens regelmatig voorbeelden van culturele matches en mismatches. De dag start met het proeven van Marmite, een typisch Brits broodbeleg. Het is duidelijk dat de smaak van de Nederlandse groep beperkt aansluit bij dit productfenomeen dat in alle Engelstalige landen een …
Tijdens de 3-daagse NIMA Marketing Course in Cookham afgelopen oktober is er een volle dag besteed aan strategische marketing. Het was een genoegen om door de inhoudelijk zeer sterke en vaak geestige Debbie Clewes, course director bij het CIM, te worden begeleid. Op het gebied van strategische marketing zijn de karakteristieken van een strategisch plan …
Wat kun je verwachten van een Course Director die zijn halve werkzame leven in de corporate offline wereld heeft gewerkt? Veel blijkt na een dag Digitaal in het hart van de marketing bij het Chartered Institute of Marketing (CIM) in Cookham bij Londen. Met een achtergrond als trainer en Head of Digital bij een groot …
Aan de hand van de ervaringen uit de campagne “Doe maar lekker duurzaam” uit 2014 en de resultaten van de laatste Maatschappelijk Imago Monitor zijn we op zoek gegaan naar triggers om consumenten echt in beweging te kunnen krijgen. De campagne “Doe maar lekker duurzaam” is een driejarige samenwerking tussen de Nationale Postcodeloterij, Unilever en …
Je ziet het dagelijks om je heen, maar ik weet uit ervaring: als je zelf in blijde verwachting bent, is het heel bijzonder, een klein wonder! Dus het is groot nieuws, wat je enthousiast deelt. In die achtbaan aan emoties ben je als aanstaande ouders zeer betrokken bij de keuzes die je maakt: je wilt …
Onno Maathuis gaf aan de hand van een aantal cases de context van herpositionering weer. Cases van o.a. DE, Nationale Nederlanden, C&A en Ahold werden besproken. En is positionering wel altijd mogelijk als je kijkt naar een land als Rwanda? Dat zich nu (her)positioneert met de slogan “a land of a thousend hills”. Klik hier voor de …