Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De European Marketing Confederation (EMC) heeft de finalisten voor de European Marketer of the Year Award 2025 bekendgemaakt. De Nederlandse Brenda Smith is daar één van.
NIMA Young Professionals organiseerde een inspirerende masterclass bij KPN, waar jonge marketingprofessionals de kans kregen om te leren van een van de meest impactvolle campagnes van het jaar: ‘Stukje Van Mij’.
Net zoals je geen bod doet op je droomhuis zonder na te gaan of je het wel kunt betalen, zou je ook geen marketingbeslissingen moeten nemen zonder de juiste analyse.
Senior Marketing Professional ben je niet alleen op papier. Het is een erkenning van vakmanschap, maar vooral een commitment aan voortdurende ontwikkeling.
Uit onderzoek blijkt namelijk dat driekwart van de consumenten het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen en een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.
Generatieve AI (GenAI) is een veelbesproken technologie binnen marketing, maar hoe kunnen marketeers deze effectief benutten?
Kijk hier de webinar over Digitale Toegankelijkheid terug: Wat is het, waarom is het belangrijk, en hoe pas jij de regels toe?
Introductie “AI is niet langer slechts een technologische trend—het is uitgegroeid tot de krachtigste aanjager van business transformatie voor bedrijven die klaar zijn om de kansen van morgen te benutten.” Dit artikel is geschreven door Arjen Bonsing, AI en Customer Journey expert. Het is het tweede artikel in een reeks reeks die dieper ingaat op hoe …
Met alle veranderingen en ontwikkelingen heeft iedereen wel een steentje in zijn/haar schoen. Laten zitten? Dan loop je je voeten stuk. Je moet er dus iets mee.
Kevin is gedreven om B2B-marketeers te ondersteunen bij het tackelen van uitdagingen zoals pipelinegroei, stakeholdermanagement en het bouwen van onderscheidende proposities.
Mensen vertrouwen bedrijven niet – ze vertrouwen andere mensen. En dát is precies waar employee advocacy het verschil maakt.
Wat levert het winnen van een NIMA Marketingprijs op? De Koffiejongens wonnen vorig jaar in de categorie ‘Medium’. Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce, deelt hoe de prijs hun team en merk heeft versterkt en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.