Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Uit onderzoek blijkt namelijk dat driekwart van de consumenten het belangrijk vindt dat bedrijven duurzaam ondernemen en een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.
Generatieve AI (GenAI) is een veelbesproken technologie binnen marketing, maar hoe kunnen marketeers deze effectief benutten?
Kijk hier de webinar over Digitale Toegankelijkheid terug: Wat is het, waarom is het belangrijk, en hoe pas jij de regels toe?
Introductie “AI is niet langer slechts een technologische trend—het is uitgegroeid tot de krachtigste aanjager van business transformatie voor bedrijven die klaar zijn om de kansen van morgen te benutten.” Dit artikel is geschreven door Arjen Bonsing, AI en Customer Journey expert. Het is het tweede artikel in een reeks reeks die dieper ingaat op hoe …
Met alle veranderingen en ontwikkelingen heeft iedereen wel een steentje in zijn/haar schoen. Laten zitten? Dan loop je je voeten stuk. Je moet er dus iets mee.
Kevin is gedreven om B2B-marketeers te ondersteunen bij het tackelen van uitdagingen zoals pipelinegroei, stakeholdermanagement en het bouwen van onderscheidende proposities.
Mensen vertrouwen bedrijven niet – ze vertrouwen andere mensen. En dát is precies waar employee advocacy het verschil maakt.
Wat levert het winnen van een NIMA Marketingprijs op? De Koffiejongens wonnen vorig jaar in de categorie ‘Medium’. Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce, deelt hoe de prijs hun team en merk heeft versterkt en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de …
Wat levert winnen van de NIMA Marketingprijs nu écht op? Nicole Horsmans, Co-founder van Soof Drinks, deelt haar ervaring met de winst in de categorie ‘Small’ en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de NIMA Marketingprijs opgeleverd? Voor Soof Drinks voelde de prijs als een …
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt …
Dit partnership is voor ons een kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van het merkdenken in Nederland,” vertelt Bram van Schaik, managing director bij Kantar Nederland.
Het is verleidelijk om altijd vooruit te kijken. De volgende campagne, de volgende lancering, de volgende strategie. Toch is reflectie minstens zo waardevol. De NIMA Marketingprijzen bieden een podium aan marketingcases die niet alleen succesvol waren, maar ook de koers van een organisatie hebben beïnvloed. En die kans om jouw case te laten zien, ligt …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.