Nieuws
12 jun 2025
Basic-Fit, Consumentenbond en Jean Bâton uitgeroepen tot beste marketingbedrijven van Nederland
De NIMA Marketingprijzen zijn bedoeld om de integrale marketingstrategie van organisaties te erkennen. Niet een enkele campagne, maar een systematische, organisatie brede benadering staat centraal. En dat werd dit jaar zichtbaar beloond.
11 jun 2025
Van innovaties in de Tuinbouw tot bergen die niet liegen
Kom met 35 marketing vakgenoten samen, waar inhoud, uitgebreid bijpraten (ook over het vak J) en gezelligheid heel goed samengaan en je hebt een recept dat altijd weer uitstekend smaakt.
11 jun 2025
De leadfluisteraar: performance marketing in B2B
B2B-marketing. Voor de buitenwacht een grijs gebied vol whitepapers, webinars en onbegrijpelijke termen als MQL, SQL en ABM. Maar achter dat jargon zit iemand met een loepzuivere focus op één ding: kwaliteit boven kwantiteit. De performance marketeer in B2B is geen klikjesjager, maar een leadfluisteraar.
11 jun 2025
Van Rookworst tot Retail Media: NIMA Young Professionals bij HEMA
Tijdens de Top Marketing Tour kregen leden van NIMA Young Professionals een kijkje achter de schermen bij HEMA – een van Nederlands meest iconische merken. De deelnemers ontdekten hoe HEMA haar vernieuwde identiteit tot leven brengt via slimme productontwikkeling en doordachte communicatie.
05 jun 2025
Wat krijg je als je 45 studenten loslaat op jouw marketinguitdaging?
Post.nl deed het. En met resultaat. Een terugblik op de NIMA Hackathon bij KPN met PostNL en Windesheim.
02 jun 2025
Basic-Fit: ‘Van merk naar motor: wij zetten miljoenen mensen écht in beweging’
Basic-Fit is genomineerd in de categorie Large, samen met McDonald’s en Praxis. Carlijn Prins, Senior Brand & Communication Specialist, legt uit hoe het merk fitness niet alleen fysiek, maar ook mentaal toegankelijk maakt en waarom marketing bij Basic-Fit niet ‘de afdeling van de reclames’ is, maar de motor van alles.
29 mei 2025
EasyToys: ‘We maken merk met karakter, zelfs als je nergens mag adverteren’
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. EasyToys is samen met BrandMR en de Consumentenbond genomineerd in de categorie Medium. […]
28 mei 2025
Duurzaamheid verkoopt niet? Dan doe je het verkeerd
Duurzaamheid is allang geen geitenwollensokkenfeest meer. Geen moreel vingertje. Geen excuus om minder te doen. Integendeel. Duurzaamheid is een groeiversneller – mits je het slim aanpakt.
28 mei 2025
SpotOpp sluit zich aan bij NIMA als nieuwe partner
De samenwerking tussen het strategische softwareplatform SpotOpp (van Marion Panhuijzen) en NIMA onderstreept het gezamenlijke streven naar professionalisering en kennisdeling binnen het marketingvak.
28 mei 2025
Slimme marketing, kleine ploeg, groot merk: het recept van Jean Bâton
Op 17 april zijn de negen genomineerde bedrijven bekendgemaakt die in aanmerking komen voor de titel NIMA Marketing Company of the Year 2024. De vakprijzen worden op 12 juni uitgereikt tijdens NIMA Marketing Day in drie categorieën: Small, Medium en Large. Jean Bâton is samen met Fleurop en Natuurhuisje genomineerd in de categorie Small. […]