Nieuws
08 apr 2025
Kwaliteit in Examineren: NIMA Qualified Examiners- samen in Diemen
Onlangs is een aantal examinatoren vanuit het hele land afgereisd naar het knusse NIMA clubhuis in Diemen om deel te kunnen nemen aan de veelgevraagde NIMA Qualified Examiner workshop. Waarom en wat ze daar geleerd hebben? Je leest het in dit artikel.
07 apr 2025
De lift gaat open. Ideeënstorm binnen.
Studenten en Rabobank werkten één dag samen aan échte marketinguitdagingen. Creatief, snel en waardevol – co-creatie met impact.
07 apr 2025
Zijn we aangekomen in het tijdperk van purpose marketing?
Afgelopen week kwam de NIMA SMP-community (Senior Marketing Professionals) samen bij Vattenfall voor een energieke en inhoudelijk sterke sessie. Centraal stond één vraag: welke rol speelt purpose in moderne marketing?
06 apr 2025
The Medium is the Message
Al in 1964 schreef de Canadees Marshall McLuhan “The Medium is the Message”. Hij beweerde dat het medium waarin iets staat meer zegt over de boodschap dan de inhoud die gecommuniceerd wordt.
03 apr 2025
Jinni’s Succesverhaal: de reis naar het NIMA C Diploma
Overweeg jij de NIMA C-opleiding, maar twijfel je over de aanpak en de vereisten? Laat je inspireren door eerdere kandidaten die hun ervaring delen. Zoals Jinni.
02 apr 2025
Ilse Janssen-Vermeulen sluit aan bij NIMA Regio Oost: “Met marketing bouwen aan duurzame impact”
Welkom Ilse Janssen-Vermeulen, het nieuwe bestuurslid van de NIMA Community Regio Oost!
02 apr 2025
Geheimen uit het Romeinse Rijk: marketingstrategieën die nu nog steeds werken
Rome, het bruisende hart van een rijk dat zich uitstrekte van Engeland tot Egypte. Een plek waar gladiatoren vochten voor roem, aquaducten zorgden voor stromend water, en marketeers... tja, geen TikTok of CRM-tools hadden. Toch waren ze verrassend creatief in hun marketingaanpak.
31 mrt 2025
Het geheim van IKEA: waarom je altijd met meer naar huis gaat
Een bezoek aan IKEA is geen gewoon winkelbezoek. Het is een uitstapje. Een ervaring. Sommigen noemen het zelfs het ‘Disney World van de meubelzaken’. En net als bij een pretpark, is er in elk detail nagedacht over hoe jij je dag bij IKEA beleeft. Van het moment dat je de auto parkeert tot aan de goedkope hotdog bij de uitgang.
31 mrt 2025
Bumblebees, barriers en wat beweegt de consument?
Een terugblik op het 11e Sierteelt Event van NIMA met als thema 'Waardepropositie'.
26 mrt 2025
Naar een duurzame waardepropositie voor organisaties en merken
De basis voor een wederzijdse betrokkenheid en commitment ligt in een gezamenlijke ambitie om te werken aan een duurzame en betekenisvolle relatie tussen bedrijven en consumenten.