Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Wat een prachtig woord: consumentenpsychologie. Het doet mij vermoeden dat hier alles in zit wat in het hoofd van de consumenten omgaat. De auteur maakt duidelijke scheiding tussen consumentenpsychologie en marketing.
De themasessie ‘Marketing meets MVO’ gaat de brug slaan tussen deze twee werelden. Het gaat je helpen MVO te verbinden met de core business. Dat is de doelstelling van de masterclass op woensdag 24 juni 2015. De opzet van de sessie is om MVO adviseurs en Marketeers inzichten te geven in de drempels, de succesfactoren …
De legende, Professor Byron Sharp, informeerde gisteren de 50 top CMO’s en marketingdirecteuren van Nederland. Zij waren aanwezig op het NIMA Executive Marketing Diner. Een halfjaarlijks event waarbij de leden van de NIMA Top Marketing Club bijeenkomen voor inspiratie, ontwikkeling en netwerk. NIMA heeft professor Byron Sharp (auteur: How Brands Grow) naar Nederland gehaald om …
Je ziet het dagelijks om je heen, maar ik weet uit ervaring: als je zelf in blijde verwachting bent, is het heel bijzonder, een klein wonder! Dus het is groot nieuws, wat je enthousiast deelt. In die achtbaan aan emoties ben je als aanstaande ouders zeer betrokken bij de keuzes die je maakt: je wilt …
De eerste Nationale MQ test is een groot succes. De test bestond uit veertig vragen, over o.a. strategie, pricing, en online marketing. De test was pittig. Gemiddeld scoorden marketeers een MQ van 93,5. 1.000 + deelnemers MQ-test De gecumuleerde resultaten van de Nationale MQ test, gelanceerd door NIMA, zijn geanalyseerd. Meer dan 1.000 marketeers gingen …
Auteur: Truus Koppelaar, bestuurslid NIMA B2B Het Expertiseplatform NIMA B2B vormt hét platform voor professionals die voortdurend zoeken naar optimalisering in B2B marketing. Donderdag 26 maart (16.30 – 20.00 uur) vindt bij AFAS Software te Leusden het seminar ‘van leadgeneratie naar leadinspiratie’ plaats. Ter voorbereiding geef ik antwoord op 12 vragen om mijn spreekbeurt over …
Op 19 maart reiken we de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Rupert Parker Brady heeft de jury de finalisten gekozen in de categorieën Dutch Marketing Launch, Dutch Marketing Next en Dutch Marketing Company. Rupert over de finalisten: ‘De zes finalisten in de categorieën MarketingNext en MarketingCompany leveren het overtuigende bewijs dat gevestigde …
Drie cases zijn door de jury benoemd tot finalist (in alfabetische volgorde): Alexander Monro Borstkankerziekenhuis, RET en Stedin. Op 12 februari wordt winnaar van de Internal Branding jaarprijs bekend gemaakt tijdens het gelijknamige event. Uit de ingezonden cases blijkt dat Internal Branding een integraal onderdeel van de marketingstrategie van deze organisaties is geworden. De …
Marketeers kunnen vanaf vandaag hun actuele vakkennis toetsen in de Nationale Marketingquotiënt (MQ) Test. De test is ontwikkeld door NIMA. NIMA daagt Nederlandse marketingprofessionals uit om hun kennis te toetsen op www.nationaleMQtest.nl. Waarom een MQ test? Bijna geen vakgebied is zo veranderlijk als marketing. Marketeers staan voortdurend voor de uitdaging om hun vakkennis actueel te …
Investeren in jonge marketeers van steeds groter belang voor vakgebied Randstad Nederland verbindt haar naam voor een jaar aan het carrièreplatform NIMA Young Professionals. Dit platform organiseert ieder jaar volop activiteiten voor de jonge marketeer tussen 25 en 35 jaar met een gezonde dosis ambitie. Een initiatief dat Randstad omarmt. Randstad stimuleert de activiteiten …
Onno Maathuis gaf aan de hand van een aantal cases de context van herpositionering weer. Cases van o.a. DE, Nationale Nederlanden, C&A en Ahold werden besproken. En is positionering wel altijd mogelijk als je kijkt naar een land als Rwanda? Dat zich nu (her)positioneert met de slogan “a land of a thousend hills”. Klik hier voor de …
Op 19 maart 2015 organiseren NIMA, PIM en Adfo Groep voor de eerste maal de Dutch Marketing Awards, een evenement waarop de belangrijkste marketingvakprijzen tegelijk worden uitgereikt. Een unieke samenwerking, aangezien zowel de NIMA Awards als de prijs voor de Marketeer of the Year op hetzelfde moment worden overhandigd. Ook wordt de jaarlijkse Marketing …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.