Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketers can add value to agencies, so why aren’t more being hired? Alva van Beek

Marketers do not lack the skills needed to work agency side but few make the transition, with loss of control and lower pay cited as two of the main concerns. However, those that make the move have the power to change agency relationships for the better. Today, it’s not unusual for marketers to have worked agency-side at some …

Lees meer
Ook Neurensics en auteur Stephan van Slooten op programma NIMA Marketing Day Alva van Beek

Leslie Hoogeveen en Don van Arem van Knab hebben om goede redenen moeten afzien van hun aangekondigde presentatie op de NIMA Marketing Day. In hun plaats zullen de neuromarketeers van Neurensics een presentatie verzorgen in de Track The Customer. Voorwaar een mooi en beetje onverwacht gastoptreden van NIMA hofleverancier voor insights over de brains achter …

Lees meer
Marketing and Podcasts: What You Need to Know [Infographic] Alva van Beek

Adding podcasts to your marketing strategy can mean that you’re creating a podcast to draw listeners, or it can mean that you’re advertising on other people’s podcasts. Whichever way you incorporate podcasting into your strategy, the team at WebpageFX has you covered with an infographic full of stats and facts about podcasting. For instance, the …

Lees meer
NIMA en Inholland gaan samenwerken Alva van Beek

Amsterdam – 13 juni 2017 – NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Inholland. Vanaf deze maand is Inholland als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten al vanaf hun eerste jaar aan een commercieel paspoort kunnen werken. Studenten …

Lees meer
Heeft de digitale marketingrevolutie werkelijk iets opgeleverd? Alva van Beek

Het internet kwam met een simpele belofte: gratis en transparante informatie voor iedereen. Als we iets willen weten, gebruiken we een zoekmachine, in Nederland is dat vrijwel altijd Google. Rondom dat zoek- en vindmodel is een enorme industrie ontstaan die leeft van het helpen van bedrijven om zo goed mogelijk gevonden te worden. Ontsluiten van …

Lees meer
NIMA Marketing Day zoekt: Zaalmanagers Alva van Beek

Het aftellen richting de NIMA Marketing Day is nu echt begonnen en naar het zich nu laat aanzien gaan we daadwerkelijk het gedroomde aantal van 1200 deelnemers aantikken, wat zou betekenen dat we er in ‘jaar één’ in slagen van ons Work . Life . Marketing-event een succes te maken. Veel dank gaat daarom uit …

Lees meer
Over 55 years of conversation and friendship: Philip Kotler and Sidney Levy Alva van Beek

How a 55-year friendship and intellectual partnership made marketing larger than life Sidney Levy had become fascinated with marketing. A trained behavioral scientist, he suspected that branding went beyond soap, steel and candy bars. He’d been researching the social aspects of marketing since the 1940s and saw the field’s vast potential. In 1961, he began …

Lees meer
#NIMAMD Alles op een rij – Het blokkenschema/programma van Booqi Alva van Beek

Op de NIMA Marketing Day ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een handig Booqi: Een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing Day staat een uitgebreid overzicht met doorlinks naar de sprekers, maar dit is de éénoogopslag-graphic. En …

Lees meer
Marketers becoming ‘paranoid’ over reliability of marketing metrics Alva van Beek

Almost three-quarters of senior marketers believe media measurement currencies are becoming “increasingly corrupted” and that players such as Google and Facebook have too much control. A whopping 70% of senior marketers believe media measurement currencies are becoming “increasingly corrupted”, according to the second Media2020 report by Media Sense, ISBA and IPSOS Connect. Having surveyed more …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.