Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Veertig presentaties in tien tracks verspreid over tien voormalige onderdelen van de voormalige veevoederfabriek staan inmiddels geprogrammeerd op de NIMA Marketing Day, de dag dóór en vóór professionals die werken en leven in marketing. Beauty CasesIn de loop van deze en volgende week ontvangen alle NIMA Members een instructiekaart met uitnodiging te registreren via www.nimamarketingday.nl. …
‘Ik snap die preoccupatie met leiderschap niet zo goed.’ Thecla Schaeffer, cmo bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor haar? Hoe ziet jouw gedroomde leider eruit? ‘Wat is toch die fascinatie met leiderschap? Laatst werd ik ook gebeld door iemand die met mij wilde sparren …
French media group Havas has pulled all its spend from Google and YouTube. Its UK CEO Paul Frampton says: “We have a duty of care to our clients in the UK marketplace to position their brands in the right context where we can be assured that that environment is safe, regulated to the degree …
If there is truth in clichés, the well-worn phrase “we’re all in marketing now” has something to teach companies. What your employees say about your company—in person and on social media—holds weight. That’s why brands are going big on employee advocacy programs. In a 2016 survey, Altimeter found that 90% of surveyed companies are engaging …
‘De liefde voor resultaten stamt ook een beetje uit mijn tennistijd.’ Jeroen Hubert, global marketing communication manager bij Ikea, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor hem? Welke leider of leidinggevende in jouw loopbaan heeft het meest indruk op je gemaakt? ‘Ik heb van elke leidinggevende veel …
Over toezicht als marketinginspiratie Door Ronald Pont* Welke dilemma’s spelen er bij de De Nederlandsche Bank en hoe kan toezicht een inspiratiebron zijn voor de marketing van Financial Services? Gisella van Vollenhoven, Division Director On-site supervision and banking expertise bij DNB ontving op 14 maart j.l. een gevarieerde groep NIMA FS leden en ging hierover in gesprek. …
‘Soms ruik ik bij ons een klein beetje politiek. Dat kan ik dan heel moeilijk verteren.’ Pieter Zwart, oprichter en eindbaas van Coolblue, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor hem? Als je Pieter Zwart vraagt naar zijn ‘gedroomde leider’, iemand die hij wellicht bewondert, is het …
Unilever is planning to shift more of its shopper marketing budget into digital display after finally getting the data that it needs to prove return on investment. In the first phase of a year long research project between Unilever, Aimia, Sainsbury’s, Nielsen, i2c and the IAB, the FMCG company tested digital display advertising for five …
Colgate-Palmolive, Kellogg, L’Oréal, Microsoft and PepsiCo are just some of the leading brands to be judged as among the most ethical in the world, according to a new report that also includes several less-known names. Compiled by the Ethisphere Institute, an Arizona-based organisation that promotes ethical practices in business, the full list includes 124 companies …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.