Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
How to Architect Your Content Strategy Alva van Beek

The first thing that struck me about Denise Kadilak’s talk at Content Marketing World was the title: How to Document and Architect Your Content Strategy. We hear over and over that a content strategy must be documented … but architected? What does it mean to architect a content strategy? Why and how do we do …

Lees meer
Marketers should see AI as an opportunity not a threat to their job Alva van Beek

The rise of artificial intelligence poses a threat to marketers’ roles as we know them today, but rather than be wiped out entirely those that act now will discover unexplored opportunities. Machines are coming for your jobs. While this may conjure up Terminator-esque scenes of red eyed, human shaped, robots pushing you out of your office chair the reality …

Lees meer
Gen X, Y and Z agree traditional ads are better than digital Alva van Beek

A lot has been made about the gap between how millennials and their elders perceive advertising. However, according to new data from Kantar Millward Brown, there are more similarities than you might expect. Having surveyed 23,000 consumers across 39 different countries, the research monitored advertising perceptions among Generation X; the baby boomers born between the …

Lees meer
Lineaire kijktijd daalt structureel en fors sinds april 2015 Alva van Beek

De kijktijd in de doelgroep 20-49 is in twee jaar met 15 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van GroupM over 2016 in vergelijking met het jaar ervoor. GroupM constateert dat de daling van de kijktijd sinds april 2015 is ingezet. Met uitzondering van de evenementmaanden juni en augustus is er in elke maand sprake geweest …

Lees meer
Standard digital ads fail Gen Z Alva van Beek

Gen Z consumers may be more focused on digital media consumption than their elders, but new research indicates they are consistently more positive about traditional media ad formats than standard digital alternatives. This finding is contained in the latest AdReaction study from Kantar Millward Brown, AdReaction: Engaging Gen X, Y and Z, based on surveys …

Lees meer
Volgens IBM zullen deze 5 technologieën ons leven straks drastisch veranderen Alva van Beek

Binnen vijf jaar kunnen smartphones op basis van wat we zeggen of schrijven bepalen hoe onze mentale gezondheid ervoor staat. Dat is één van de technologietrends die IBM in de jaarlijkse ‘IBM 5 in 5’ onthult, een lijst van vijf innovaties die de komende jaren de manier waarop mensen werken, leven en met elkaar omgaan …

Lees meer
Digital focus threatens brand strategy Alva van Beek

Brand strategy needs “rebooting” for the digital age, according to an industry figure whose research indicates the discipline is being neglected by senior marketers trying to keep abreast of the latest digital developments. Writing in the current issue of Market Leader, David Taylor, founder of the brandgym network of marketing coaches, notes the growing importance …

Lees meer
These are the four big retail trends coming in 2017 Alva van Beek

Online shopping has now reached a decade of maturity. We all use services like Amazon Subscribe & Save—and we do so through our phones, following advertisements we see on Facebook. Yet while the internet forever changed shopping, the physical retail environment lagged behind. That is until recently. In 2016, we saw some of the first …

Lees meer
Salesforce on why CMOs and CIOs should unite in 2017 Alva van Beek

Salesforce CMO Guillaume Roques is the first to admit that 2016 has been a turbulent year for marketers. Even though events such as Brexit and Trump’s election victory have brought about political and economic uncertainty, he remains optimistic about the future. “When you have turbulence you have to rethink your strategy and refocus, and that’s …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.