Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Interview met Rutger Hamelynck, hoofd brand management, en Marieke Nijhoff, hoofd marketingcommunicatie Auteur: Margot Schreuders, bestuurslid NIMA Young Professionals “Het is al lang niet meer zo dat je ‘treinmensen’ of ‘automensen’ hebt. Mensen combineren de auto en het openbaar vervoer op allerlei manieren. Daarom richten we ons vanuit NS steeds meer op de reis van …
There are clear relationships between share of brand sales in categories and share of paid advertising, according to a study which also highlights a link to the share of owned platform interaction. Writing in the current issue of Admap, Rob Jayson, global lead for branded applications at Publicis Media, outlined the results of research which …
Op 1 december 2016 wordt vanwege het 50-jarig bestaan van NIMA in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de -functie. Mijn bijdrage, gericht aan de marketeer van de toekomst, gaat mee ‘aan boord’ en vind je onderstaand. Wil je ook mee de grond in? Reageer onderaan deze post! …
Op 1 december 2016 wordt in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de – functie. Onderstaande bijdrage gaat mee ‘aan boord’ en is van Marieke Heesakkers SMP. Wil je ook mee de grond in? Mail het NIMA Kantoor of reageer onderaan deze post Is marketing anno nu wezenlijk anders …
Op 1 december 2016 wordt in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de – functie. Onderstaande bijdrage gaat mee ‘aan boord’ en is van Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA. Wil je ook mee de grond in? Mail het NIMA Kantoor of reageer onderaan deze post Beste Marketingtoekomst, hier het verleden …
Op 1 december 2016 wordt vanwege het 50-jarig bestaan van NIMA in Bunnik een tijdcapsule begraven met bespiegelingen op de toekomst van het marketingvak en de -functie. Deze bijdrage, gericht aan de marketeer van de toekomst, is verzorgd door de leden van NIMA Community Oost gaat mee ‘aan boord’ en vind je onderstaand. Wil je …
A brand does not remain static throughout its lifetime, potentially passing through seven stages which marketers need to recognise in order to help it evolve and adapt to new circumstances. Writing in the current issue of Admap, Giles Lury, a director of The Value Engineers, and Sean Davey, a partner at Pollitt & Partners, observe …
Content marketing is an important part of today’s marketing toolkit that can help meet a range of goals, from driving brand awareness through to hitting sales targets, which makes it essential that marketers take time to develop a well thought-out strategy. In a Warc Best Practice paper, How to plan an effective content marketing strategy, …
De rol van de marketingmanager of CMO verandert. Zoveel is duidelijk. Er wordt omgezien naar een strateeg die het spel in de breedte beheerst, die high-tech snapt en kan managen, die kan acteren in een dominant datagedreven vak, die samenwerkt met afdelingen als finance en commerce, die kortom begrijpt dat marketing óveral in het bedrijf …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.