Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Over a third of the UK population is aged over 50 yet representation of this demographic in advertising is lacking and tends to be stereotypical. The latest in Marketing Week’s diversity series explores the portrayal and targeting of highly valuable mature consumers. The UK population has aged and is ageing. There are more than 23.6 million people aged 50 …
Flinke kans dat je momenteel ‘om je heen aan het kijken bent’, op zoek naar een nieuwe uitdaging. 44 procent kans, om specifiek te zijn. Niet alleen zijn wij marketeers daarmee minder ‘mentaal honkvast’ dan vorig jaar (37 procent), de score is ook flink hoger dan in andere sectoren, zoals HR, techniek en chemie (25 …
Despite widespread controversy around the way agencies handle media and rebates, marketers are still poorly trained when it comes to media planning and buying. Just 9.4% of marketers and agencies believe their current media training programmes are at ‘satisfactory’ levels, according to a new report by ID Comms, which polled 117 senior executives at agencies …
Amsterdam, 27 oktober 2016 – In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen dit jaar zo groot als onder professionals in marketing. 44% van hen zegt op dit moment op zoek te zijn naar een nieuwe betrekking. Vorig jaar was dat nog 37%. Dat blijkt uit onderzoek dat de beroepsvereniging …
Tekst: Marc van Eck Mede door Simon Sinek zijn veel merken naast wat ze doen (what), ook aandacht gaan geven aan waarom ze dingen doen (why), mede daarom is het aantal merken met een purpose toegenomen. Maar aan wie het merk is en hoe het merk zich gedraagt (how) wordt veel minder aandacht gegeven, dit …
Goede communicatieafdelingen vergroten de (positieve) impact van organisaties. En laten dat ook zien; accountability moet. Helaas ligt de nadruk in de praktijk te vaak op meten, en dat is zonde. Tijd en middelen zijn schaars en de spotlights van social media kunnen ieder moment op jouw organisatie gericht zijn. Dan moet de inzet en opbrengst van …
Winnaars worden 30 maart 2017 bekendgemaakt. Amsterdam, 25 oktober 2016 – Alle professionals in marketing worden opgeroepen kandidaten aan te dragen voor de Dutch Marketing Awards. Tijdens de Dutch Marketing Awards eren marketeers samen met de beroepsorganisaties NIMA, PIM, MEC én Adfo Groep het beste wat marketing-Nederland op dit moment te bieden heeft. We reiken …
In 2010, tobacco, the public sector, accountancy, law and financial services were singled out as the most difficult industries to market in a survey commissioned by Marketing Week. Six years on much has changed, so what is now considered the toughest sell? Societal concerns have evolved, technology has created a plethora of new opportunities for marketers – along with a new set …
(dit interview verscheen in MarketingTribune – oktober 2016. tekst: Lucas Boon) Nima bestaat vijftig jaar en om dat te vieren blikt het instituut liever vooruit dan terug en doet dat met The Next 50. Het ging het exameninstituut lang niet altijd voor de wind – bestuurscrisissen, wisselend imago – maar na al die jaren staat …
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.