Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Ikea’s advertising is so special, it makes even flatpack furniture appealing Alva van Beek

I’m a bit of an Ikea fanboy. I can’t remember an ad in the recent past that I didn’t like. The so-bloody-true iconic earworm “kitchen at parties” rings in my mind weekly, the epic observed beauty of “Beds”, the scale of shirts flying to sell storage, for God’s sake. It’s like reeling out tracks to …

Lees meer
Jeroen van IJzendoorn SMP – Never Grow Up Alva van Beek

Dat constante ontwikkeling noodzaak is om als marketeer voorop te kunnen lopen is mij al jaren duidelijk. Onlangs heb ik het in een officieel jasje gestoken door mijzelf te laten certificeren als Senior Marketing Professional via NIMA. De term #nevergrowup is één van mijn motto’s. Het zit volledig vervlochten in al mijn werkzaamheden en in …

Lees meer
Marketing is out of touch with reality. Can we fix it? Alva van Beek

The marketing industry recently received some sobering news. A study commissioned by Thinkbox reported a significant disconnect between people working in the industry, and those with whom they are communicating. Its summary is clear: “We’re in the privileged position of being at the forefront of technological change within this industry. (….) Unfortunately for us, it’s …

Lees meer
Why Behavioral Economics Could Mean More Accurate Insights for Marketers Alva van Beek

The marketing application of behavioral economics can mean more accurate insights and more satisfied customers Behavioral economics and marketing have had a natural connection for decades. Marketing has a heritage of understanding consumer decision-making behavior and its departures from purely rational choice. For example, brands are believed to “shift the demand curve” that relates price …

Lees meer
Nederlands Instituut voor Marketing viert vijftig jaar verandering Alva van Beek

Bunnik/Amsterdam – 1 december 2016 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, heeft vandaag zijn vijftigste verjaardag gevierd door een tijdcapsule te begraven, precies op de plaats waar de organisatie vijftig jaar geleden is opgericht. De capsule bevat bijdragen van leden over de toekomst van het vak aan de hand van vijftig …

Lees meer
Marketers obsess over new technology and what’s happening next but does anyone really know? Alva van Beek

One of best books about Hollywood is ‘Adventures in the Screen Trade’ in which the screenwriter William Goldman asserts that “nobody knows anything”. He was referring to the fact that despite their market research, gut instinct and experience, no one in Hollywood has any idea how well a film will do before its release. He gives …

Lees meer
Adjan Kodde: ‘Technologisch gedreven bedrijven gaan de slag winnen’ Alva van Beek

De directeur en oprichter van Mirabeau over de overname door Cognizant. Een van de grootste onafhankelijke digitale bureaus van Nederland komt in handen van de Amerikaanse it-dienstverlener Cognizant. De digitale activiteiten van dit bedrijf zijn geclusterd in Cognizant Digital Business, waar Mirabeau deel van gaat uitmaken. Er zijn nogal wat bureaus die over de grens kijken. …

Lees meer
FMCG brands move away from promotions in ‘complete change of direction’ Alva van Beek

The new study comes after Procter and Gamble (P&G), Unilever and Mondelez all admitted they are cutting down on promotional activity. FMCG brands in the UK are increasingly shunning price promotions in favour of focusing on brand building through advertising, IRI data has suggested. The study, which looks into the use of promotions by FMCG …

Lees meer
E-A-T en YMYL, Googles richtlijnen voor een goed rankende website Alva van Beek

Miljoenen organisaties proberen het geheim achter Google te ontrafelen. Hoe krijgen zij de garantie op een duurzame toppositie, zonder dat zij hoeven te adverteren? Het algoritme van de zoekmachine is als een puzzel waarvan de helft van de stukken ontbreekt; simpelweg niet te ontrafelen. De kennis van het stukje kunstmatige intelligentie scheen dat van de …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.