Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
De mogelijkheden van geautomatiseerd imago-onderzoek via Twitter Alva van Beek

Veel imago-onderzoeken maken gebruik van surveys om inzicht te krijgen in specifieke merkpercepties zoals milieuvriendelijk, luxueus, voedzaam, stoer et cetera. Deze onderzoeksmethode is veelal tijdrovend en duur, saai voor de respondent die de survey invult en daarbovenop zijn de resultaten vaak snel verouderd. Een nieuwe methode brengt hier verandering in. Het voert kostenefficiënt, geautomatiseerd en …

Lees meer
NIMA Sail 2016: dobberen over de Loosdrechtse plassen Alva van Beek

Mogelijk weten hele generaties Nederlanders over decennia nog wat ze deden op 14 september 2016, maar voor de ruim zestig deelnemers aan NIMA Sail zal de herinnering toch vooral aangenaam zijn. Het weerrecord werd die dag niet langer gebroken – zoals in de dagen ervoor – ze werd verpletterd. Weinig was op deze lome wonsdagmiddag dan …

Lees meer
Marketers call for more robust metrics from influencers Alva van Beek

Marketers have called on social media influencers to provide more robust metrics as ISBA rolls out a new contract to help brands work more effectively with them. Last week, ISBA attempted to standardise the industry’s previously “hotchpotch” approach to formalising relationships between vloggers and brands by launching a new contract for its members to use as a …

Lees meer
Model Abuse in Marketing (Blog Arthur Simonetti – DSM) Alva van Beek

The beauty of questions in developing your marketing plans Door Arthur Simonetti * “One of the great skills of a marketer should be the drawing of a matrix: a 2-axis diagram allowing you to plot every market opportunity, product and competitor, so that ALL dynamics and issues can be explained.” At least, this is the …

Lees meer
Hoe KLM in 24 uur een heel ander merk werd Alva van Beek

Internal Branding om KLM medewerkers te inspireren zich altijd merkwaardig te gedragen, zelfs als ze een bad hair day hebben. Zaterdagmorgen vloog ik met KLM naar Kiev om aldaar samen met een collega een masterclass over OGSM (een Businessplan op 1 A4) te geven. Auteur: Joost van Gelder, bestuurslid NIMA Internal Branding* Omdat Kiev niet de …

Lees meer
Behaviour versus demographics: Why the term ‘millennial’ is useless Alva van Beek

Marketers need to focus more on consumer behaviour rather than segmenting people simply by generation, according to two new studies. Marketers need to move beyond demographic data and “lazy” terms such as ‘millennial’ when creating customer segmentations, new research claims. Two separate studies find that patterns of behaviour and attitudes are more appropriate tools for targeting consumers …

Lees meer
Failure to align marketing and HR causing brands to miss out on top talent Alva van Beek

Companies need to start treating job candidates like customers if they want to attract the best workers, according to research by LinkedIn. UK businesses are missing out on hiring the best talent because of a disconnect between marketing and HR that is leading to a failure to promote a company’s values or purpose. According to …

Lees meer
NIMA goes Britain; the Study Course Alva van Beek

Engeland heet in Europa dé marketing-hub te zijn tussen Amerika en het continent. Of de Brexit daarin verandering gaat brengen is een vraag die de industrie daar al maanden bezighoudt, maar feit is wel dat marketing en marketingwetenschap in het Verenigd Koninkrijk zeer internationaal georiënteerd was en dat ook wel even zal blijven. Niet alleen …

Lees meer
Survey of UK marketers shows 81% are planning to leave post in the next 3 years Alva van Beek

The rise of short-termism, as outlined by a recent IPA report, is not only having an impact on creativity and long-term brand building, it could also be affecting the length of time a marketer stays in any given role. Short-term marketing tactics are increasingly taking precedence over long-term brand building, and whether it’s a symptom or …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.