Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
ThiemeMeulenhoff en NIMA werken samen bij nieuwe serie voor mbo Alva van Beek

‘Goed nieuws voor alle mbo-studenten die marketing verkennen als aanstaand werkterrein.’ Zes titels van de vernieuwde ThiemeMeulenhoff-serie ‘Rendement’ voor het middelbaar beroepsonderwijs sluiten voortaan volledig aan op de eisen die worden gesteld aan het NIMA A1-diploma. De afstemming van deze eindtermen vergroot de kansen van studenten op de arbeidsmarkt, zo luidt de verwachting. Rendement is …

Lees meer
NIMA Examens dit jaar ongekend populair in regulier onderwijs Alva van Beek

De populariteit van het NIMA Examen in het regulier onderwijs – mbo en hbo – neemt een enorme vlucht. Bleef de teller in 2015 op een kleine honderd examenkandidaten steken. Dit jaar staat de teller in het eerste halfjaar van 2016 al op meer dan het drievoudige. Deze week zijn er opnieuw veertig extra kandidaten …

Lees meer
CMOs are ‘lazy’ and ‘don’t take risks’, says ABInBev marketing chief Alva van Beek

Chief marketing officers are “lazy” and “need to take more risks” with campaigns, Anheuser-Busch InBev’s marketing chief Jorn Socquet told a session at the Cannes Lions today. Socquet, VP marketing USA at the firm, said there were “a lot of naysayers” around the move by the world’s largest brewer to rebrand Budweiser as America ahead of …

Lees meer
Mirjam Groenendijk SMP over het marketingvak en de nut en noodzaak van de NIMA Masterclasses Alva van Beek

“De mogelijkheden om écht contact te maken met de klant, maken het marketingvak alleen maar leuker!” Auteur: Mirjam Groenendijk SMP “Gepokt en gemazeld door de praktijk.”, zo omschrijf ik mijzelf bij voorkeur als iemand mij vraagt naar mijn achtergrond.  En die praktijk is in de bijna 25 jaar dat ik in het marketing- en communicatievak …

Lees meer
Interview Ronald Jans RM, over de grote Marketingstudiereis naar Argentinië Alva van Beek

Ronald, hoe is dit allemaal ontstaan? Drie jaar geleden was de eerste marketingstudiereis naar Shanghai. Een van de zakelijke hotspots in de wereld. In één week tijd brachten we een bezoek aan tien bedrijven en daar keken we hoe marketing bedreven wordt, dát was de missie. Hoe doen ‘ze’ het daar op strategisch gebied, maar ook met een blik …

Lees meer
Facebook will be ‘all video’ in five years, says Nicola Mendelsohn Alva van Beek

With the decline in text and increase in sharing through pictures and video, Facebook’s EMEA vice president Nicola Mendelsohn said she would put money on Facebook becoming “all video over the next five years”. “If I was having a bet I would say video, video, video. Video is happening even faster than mobile and we’re …

Lees meer
De perfecte mix Alva van Beek

Een open deur met valluik. Dat is de kortste omschrijving die ik kan bedenken voor de samenwerking tussen marketing en sales. Dat kwam duidelijk naar voren tijdens de masterclass Marketing and Sales Alignment van NIMA. Maar waarom is het zo moeilijk en welke winst is er te behalen? Auteur: Arjen Dijkstra SMP De perfecte mix …

Lees meer
Traditional media time declines Alva van Beek

  GLOBAL: The time spent with traditional media by consumers will fall across the board in 2016 as internet consumption – specifically the mobile internet – continues to rise, according to a new report. Zenith’s Media Consumption Forecasts 2016 predicted that mobile internet consumption will increase by more than a quarter this year, climbing 27.7% …

Lees meer
Most Marketers Say Personalization Tools Not Paying Off Alva van Beek

Most personalization efforts help metrics, but not at rates deemed significant A recent survey of B-to-C marketers conducted by global technology hub CEB is revealing a lot about how well marcom and martech tools are at personalizing consumers across several organizations.  Known as behavioral marketing, personalization is defined by the survey as “the use of …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.