Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Wicked problems en huilende indianen in Leiden de Redactie

Op 28 februari vond de ‘NIMA Brein en Gedrag kennissessie NeuroNext’ plaats, met presentaties van onder meer Bob van Dam, senior gedragspsycholoog en hoofddocent bij de Behavior Change Group en Mylene Samuels, Behavioural Design Expert bij ABN AMRO.

Lees meer
Customer Value Management; het verschil tussen waarde en prijs de Redactie

Wanneer de waarde niet duidelijk zichtbaar is, kan je het de klant niet kwalijk nemen dat deze er niet voor wil betalen. Zeker niet in B2B. De Amerikaanse marketeers hebben ooit na maanden overleg en vergaderen geprobeerd een nieuwe definitie vast te stellen voor ‘marketing’. Dat lukte en in die specifieke definitie speelt ‘waarde’ de …

Lees meer
Neem deel aan de NIMA-lunchwebinar over segmenteren en positioneren 2.0 de Redactie

Registreer je voor deelname aan de NIMA Lunchwebinar over segmenteren en positioneren

Lees meer
Ekel en Repko proeven voor NIMA TMC aan Future of Marketing Strategy de Redactie

The Future of Marketing Strategy zal vanuit twee verschillende invalshoeken worden toegelicht en besproken door twee voormalige Marketeers of the Year.

Lees meer
Over de schone kunst van B2B Leadgeneratie de Redactie

Het verkrijgen van goede klantenleads is in sommige hoeken van B2B-marketing de belangrijkste factor waarop het werk van marketeers wordt beoordeeld, liefst aan de hand van een concreet en praktisch onderbouwd strategisch leadgeneratieplan. Daarvoor moet je een helder idee hebben van het antwoord op de vraag hóe je sales en marketing optimaal kunt laten samenwerken …

Lees meer
Nieuws van onze Register Marketeers de Redactie

Wilco Verdoold: ‘De marketeer van de toekomst is een professional in meervoudige waardecreatie’. Volgens Verdoold is de marketeer iemand die verantwoordelijkheid neemt voor zowel aandeelhouder als mens en maatschappij. Voor mij is de marketeer van de toekomst een marketeer die verantwoordelijkheid neemt voor diezelfde toekomst. Verantwoordelijk voor een duurzame economie, door waarde te creëren voor …

Lees meer
De optimale klantreis; wie pakt de regie? de Redactie

Het inrichten en optimaliseren van de klantreis is één van de vakgebieden die in de afgelopen jaren als vanzelfsprekend richting ‘de marketing’ is gedreven. Wie kan het? Kruipen in de huid van een klant, patronen herkennen en het zogenoemde ‘olifantenpad’ ontdekken. Want een reis beperkt zich niet tot de ‘touchpoints’ die je kunt meten.

Lees meer
Welke rol heeft marketing bij uitdagingen in deze tijd? de Redactie

Een aantal weken geleden vroegen we je hulp bij een onderzoek dat wordt verricht door marketeers Bas Bisschops en Bjorn Niels naar de noodzakelijke marketingtransformaties bij de grotere organisaties. De eerste resultaten wijzen uit dat de rol van de marketingfunctie bij dit type organisaties de afgelopen jaren in veel gevallen minder sterk is geworden. Hoe …

Lees meer
Op gelul bouw je geen merken de Redactie

Om met de deur in huis te vallen: inhoudelijk komt ons vak te kort en gemiddeld spannen we ons te weinig in om bij te blijven. We kijken liever een uurtje koffiedik dan dat we een wetenschappelijke studie lezen. We scrollen liever door de pdf van een trendrapport dan dat we serieus vakboek lezen.

Lees meer
Wie was beter dan Bever? de Redactie

NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!

Lees meer
Een goed verhaal hoef je niet door te duwen de Redactie

Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.

Lees meer
Aan jezelf verkopen wat je naar buiten levert de Redactie

Iedereen kijkt vanuit zijn eigen bril. Deze bril is gekleurd door je eigen ervaringen in het verleden, je waarden, je overtuigingen, je innerlijke drijfveren en onderliggende behoeften. Jouw bril is dan jouw waarheid. Dit heeft natuurlijk effect op hoe je denkt en handelt in de interactie met anderen.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.