Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Nationale Marketing Benchmark: hoe doen winnaars het? De redactie

Dé marketingpodcast van NIMA & SRM met in aflevering 13: Nationale Marketing Benchmark: hoe doen winnaars het? Jezelf meten aan winnaars. In de sport doen we niet anders. In marketing is het minder gebruikelijk. Toch kan het. Met de Nationale Marketing Benchmark, een jaarlijks onderzoek van Mark Stronger en SRM naar effectiviteit van marketing in …

Lees meer
Leestip van de NIMA B2B community: Koppel je merk aan koopsituaties om de markt én het hoofd van je koper te veroveren De redactie

In dit artikel van het Ehrenberg-Bass Institute op Marketingweek wordt op basis van recent onderzoek een appel gedaan om het niet alleen over producteigenschappen te hebben en zelfs niet alleen over de merkperceptie, maar veel dieper op de situatie van de koper in te gaan. Zeker ook in B2B Marketing. Deze quote vonden we erg …

Lees meer
Mediaplanning is van marketing (interview) De redactie

Mediaplanning. Wie zich realiseert dat er voor veel mensen buiten het vakgebied weinig méér marketing bestaat dan marketingcommunicatie, is het best bijzonder dat veel marketingprofessionals er maar een béétje van weten. Natuurlijk weten we welke doelgroepen via welke kanalen kunnen worden bereikt, maar het echte plannen. Het strategisch inzetten van media om een boodschap over …

Lees meer
Inbound: Klassieke Funnel binnen B2B-Marketing De redactie

Inbound marketing is een ‘klassieker’ binnen B2B-marketing en waarschijnlijk heb je er weleens van gehoord. Het is een methode die is gericht op het aantrekken van klanten door middel van hoogwaardige content en het creëren van een interactieve ervaring. Met inbound marketing focussen we op het leveren van waardevolle content/inhoud aan de doelgroep, in plaats …

Lees meer
Marketing-meedenkers bij Koninklijke Auping De redactie

Gisteren ontving Koninklijke Auping in Deventer een gezelschap van zo’n vijftien strategische-marketingprofessionals om daar mee te denken over een marketingdilemma waarover de sleeping beauty van de vaderlandse marketingbedrijven graag advies inwon. Het werd een mega-powersessie marketingmeedenken en uit een soort nieuwsgierigheid schoven we een keer aan. Niet alleen vanwege dat marketingverhaal trouwens: er stond ook …

Lees meer
Mariëlle Roozemond: ‘Je hebt kleine teams nodig die bestaan uit specialisten met zeer uiteenlopende kennis en vaardigheden’ De redactie

De komende 15 jaar komt er een vloedgolf aan technologische vernieuwing op ons af die veel bedrijfstakken door elkaar schudt. Deze veranderingen hebben directe impact op de manier waarop we marketing doen. Simpelweg blijven doen wat altijd succes had, is uitgesloten. Het is zelfs zo dat we ons persoonlijk leiderschap moeten aanboren om onze collega’s …

Lees meer
Wat kun je doen om attributieverlies tegen te gaan? Use cases & best practices Lotte Berk

Rico Stuijt en Marc Deckers, Performance measurement & display bij Just Eat Takeaway.com vertellen je 13 oktober 2022 op het Digital Marketing Conference wat je kan doen om attributieverlies tegen te gaan. Attributieverlies is sinds de privacymaatregelen een belangrijk probleem voor digital marketeers. Just Eat Takeaway.com zoekt naar mogelijkheden om kanalen zoals Google Ads & …

Lees meer
Demarketing? Ja, Demarketing! De redactie

Met deze tekst, maar dan in het Engels, begon een publicatie in 1972 in de Harvard Business Review van twee van mijn marketinghelden, Philip Kotler en Sidney Levy. Zij betoogden dat marketing bedoeld was om de vraag naar producten en diensten te verhogen maar net zo goed gebruikt kon worden om de vraag te helpen verminderen. …

Lees meer
Programma zesde Sierteelt Marketing Event ‘Experience Marketing’ definitief De redactie

Het programma van het zesde Sierteelt Marketing Event is nu definitief. De laatste mystery spreker is bekend: Raymond Klompsma, momenteel werkzaam als founder aan Hotel Wonderland, maar wellicht beter bekend als de initiator van www.srprs.me. Via dit online reisbureau kregen de afgelopen periode al meer dan 130.000 reizigers pas op het vliegveld te horen welke …

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.